Motorrijbewijs |

motorrijbewijs

Jouwrijles.nl
contact opnemen

Motorrijbewijs halen?

Ja ja, we hebben het beloofd en maken het graag waar. Ook je motorrijbewijs halen is bij ons nu mogelijk! Zit je al tijden te dagdromen over die heerlijke ritten die je kan maken op een motor? Of wil je eindelijk het gevoel van zo vrij als een vogel zijn ervaren? Dan heb jij de motorkoorts flink te pakken en er is maar 1 manier om ervanaf te komen! Wij helpen je graag met het behalen van je motorrijbewijs, zodat jij dat vrije gevoel zo snel mogelijk kan ervaren.

 

Begin snel aan je motorrijlessen bij JouwRijles.nl en schrijf je maar alvast in voor die toffe motortour. Want dat motorrijbewijs heb je met JouwRijles.nl zo in de pocket!

 

PROEFLES

Kom gezellig even kennismaken en de sfeer proeven!

Je proefles duurt 60 a 70 minuten

 


Normaal €35,-

Nu €30,-

2 INTAKE LESSEN

Kijk of motorrijden wat voor jou is

2 INTAKE LESSEN VAN 90 MINUTEN

 

 


Normaal €133,50

Nu €99,-

AVB PAKKET

Alles om grandioos te slagen voor het AVB Examen!

7 X 120 minuten

AVB examen incl. 12 minuten voorrijden!


Normaal €812,-

Nu €742,-

AVD PAKKET

Dat AVD examen heb je hiermee binnen no time op zak!

5 x 120 minuten

AVD examen incl. 60 minuten voorrijden


Normaal €704,-

Nu €654,-

Laat ons u adviseren!

 

Bel ons: 070 204 20 33 of bel mij: 

Bel mij terug

losse rijles- & examenprijzen

OnderdelenPrijzen
1 Losse Motorrijles€44,50,-
1 Prive motorrijles€60,00,-
AVB examen incl. 120 min. motorrijles€189,00,-
AVD examen incl. 60 min. motorrijles€259,00,-

graag zo snel mogelijk je rijbewijs halen?

Dan is, naast het goed opletten en meedoen tijdens je lessen, je voorbereiding van groot belang. Bereid je bijvoorbeeld goed voor op je theorie examen en informeer jezelf voor je de examens in gaat. Wist je bijvoorbeeld dat je praktijkexamen om je motorrijbewijs te halen uit 2 delen bestaat?

Lees hieronder verder waar je allemaal rekening mee dient te houden.

Examen deel 1 Voertuigbeheersing

Tijdens het examen Voertuigbeheersing laat je in totaal zeven oefeningen zien. Alle oefeningen tellen even zwaar.

Uit ieder cluster is één oefening verplicht, en doe je uit de clusters twee tot en met vier één oefening extra. Dus: vier verplichte, en drie oefeningen die de examinator kiest. Je mag elke oefening bij een onvoldoende resultaat één keer overdoen. Om te slagen moet je in totaal vijf van de zeven verschillende oefeningen succesvol afronden. Daarbij voer je in de clusters twee tot en met vier minimaal één oefening correct uit. Dus je laat de examinator op overtuigende wijze zien dat je de motor beheerst bij lage en hoge snelheid. En dat je goed kunt remmen.

Achteruit parkeren
Achteruit parkeren – Cluster 1 oefening

Het eerste cluster bestaat uit de oefening achteruit parkeren. In deze verplichte oefening loop je aan de rechterzijde van de rijbaan met de motor aan de hand. Daarna parkeer je de motor achteruit in een denkbeeldig parkeervak en zet je de motor op de standaard. Vervolgens haal je de motor weer van de standaard en loop je naar rechts het parkeervak uit.

Langzame slalom

Langzame slalom – Cluster 2 oefening

De verplichte oefening in het tweede cluster is de langzame slalom. Er geldt geen richtlijn voor de snelheid. Gezien de geringe tussenafstand ligt een stapvoets tempo voor de hand. Het gebruik van een slippende koppeling is bij deze oefening verplicht. Van belang is verder de combinatie van juiste bediening, langzaam rijden en het behouden van de balans. Dit alles doe je natuurlijk zonder de pylonen aan te raken!

Wegrijden uit parkeervak

Wegrijden uit parkeervak – Cluster 2 oefening

Bij deze keuzeoefening rijd je vanuit stilstand uit een parkeervak weg. Je maakt een haakse bocht en rijdt enkele meters rechtuit. De rijbaanbreedte is drie meter. Het belangrijkste van deze oefening is dat je gecontroleerd een scherpe bocht weet te maken, direct na het wegrijden.

Denkbeeldige acht

Denkbeeldige acht – Cluster 2 oefening

Met deze facultatieve oefening laat je zien dat je een complete (denkbeeldige) acht kunt rijden in een rechthoekig kader. Je rijdt met trekkende motor en houdt daarbij een gelijkmatige snelheid aan. Je mag je voetrem gebruiken en eventueel een slippende koppeling.

Stapvoets rechtdoor rijden

Stapvoets rechtdoor rijden – Cluster 2 oefening

Hier is het de bedoeling dat je naast de lopende examinator blijft rijden over een afstand van twintig meter. Er wordt gelet op snelheid, balans en een juiste bediening van de motor. Je maakt gebruik van een slippende koppeling. Je voetrem mag je bij deze keuzeoefening ook gebruiken, maar je houdt je voeten tijdens het rijden op de voetsteunen.

Halve draai (links- of rechtsom)

Halve draai (links- of rechtsom) – Cluster 2 oefening

Hier is het de bedoeling dat je naast de lopende examinator blijft rijden over een afstand van twintig meter. Er wordt gelet op snelheid, balans en een juiste bediening van de motor. Je maakt gebruik van een slippende koppeling. Je voetrem mag je bij deze keuzeoefening ook gebruiken, maar je houdt je voeten tijdens het rijden op de voetsteunen.

Uitwijkoefening

Uitwijkoefening – Cluster 3 oefening

Cluster drie bestaat uit drie oefeningen, waarvan de uitwijkoefening verplicht is. Bij de uitwijkoefening kom je met vijftig kilometer per uur aanrijden door de poort. Vijftien meter na de poort moet je vóór een denkbeeldig muurtje van pylonen naar links uitwijken. Daarna keer je weer terug naar de eigen weghelft.

Snelle slalom

Snelle slalom – Cluster 3 oefening

Bij de snelle slalom zijn zes pylonen opgesteld. Deze slalom neem je bij een snelheid van minstens dertig kilometer per uur met trekkende motor.Belangrijk is dat het vloeiend en gelijkmatig gebeurt.

Vertragingsoefening

Vertragingsoefening – Cluster 3 oefening

Bij deze optionele oefening trek je vanuit stilstand op om snel te komen tot een snelheid van vijftig kilometer per uur. Je rijdt dan in tenminste de derde versnelling. Na het tweede poortje rem je af tot 30 kilometer per uur en schakel je minimaal één versnelling terug. Daarna rijd je met deze snelheid een slalom om drie pylonen die acht meter uit elkaar staan.

Noodstop

Noodstop – Cluster 4 oefening

In het vierde cluster is de noodstop de verplichte oefening. Je rijdt minimaal vijftig kilometer per uur. Na het poortje rem je maximaal om zo snel mogelijk tot stilstand te komen. Natuurlijk verlies je de controle over de motor niet.

Precisiestop

Precisiestop – Cluster 4 oefening

Bij de precisiestop gaat het erom dat je op een bepaald punt stilstaat. Je rijdt eerst vijftig kilometer per uur en remt beheerst als je het eerste poortje van twee pylonen passeert. Daarna moet je de motor zeventien meter verderop tot stilstand brengen.

Stopproef

Stopproef – Cluster 4 oefening

Naast de precisiestop kan de examinator ook nog kiezen voor de stopproef als tweede keuzeoefening. Het doel van deze oefening is dat je technisch goed remt. Je schakelt kort voordat je stilstaat terug naar de eerste versnelling. Je hebt een korte remweg.

Examen deel 2 Voertuigdeelneming

Het praktijkexamen verkeersdeelneming duurt 55 minuten. Om mee te mogen doen aan het examen hoor je een geldig identiteitsbewijs en de officiele uitnodiging voor het examen mee te nemen. (dit geldt uiteraard ook voor het examen Voertuigbeheersing (deel 1) Het examen verloopt als volgt:

• Je maakt eerst kennis met de examinator. Die legt uit hoe je examen verloopt.
• Je examinator controleert je identiteitsbewijs. Ook kijkt hij of je bent geslaagd voor het motortheorie-examen in het afgelopen anderhalf jaar of dat je een geldig rijbewijs voor de lichte motor of motor-automaat bij je hebt.
• Vervolgens doe je op het parkeerterrein een ogentest. Daarbij moet je het kenteken van een stilstaande auto kunnen lezen op een afstand van ongeveer 25 meter.
• Daarna stelt je examinator enkele vragen, ter voorbereiding van de rit. Bijvoorbeeld over het checken van de banden of de remmen.
• Hierna begint de rit van zo’n 35 minuten. De examinator rijdt in zijn eigen auto achter je aan. Naast de examinator zit je rijinstructeur. Die geeft je onderweg de aanwijzingen en opdrachten via het ontvangertje in je helm.
• De examinator toetst of je veilig en zelfstandig kunt rijden. En of je voldoende rekening houdt met andere weggebruikers. De examinator let onder andere op je kijkgedrag, je plaats op de weg, of je de verkeersregels goed toepast en de motor goed beheerst.

• Je krijgt tijdens het examen alle gelegenheid om te laten zien wat je kunt. Helemaal foutloos hoeft niet, het gaat om het totaalbeeld. Belangrijk is hoe je reageert op het overige verkeer en of je de situatie meester bent. Kortom, de examinator bekijkt of je voldoende in huis hebt om veilig en zelfstandig aan het verkeer deel te nemen.
• Direct na afloop van de rit krijg je in het CBR-examencentrum te horen of je geslaagd bent.

Je rijbewijs halen is leuk

Wil je je direct aanmelden voor een proefles of lespakket of heb je gewoon nog een brandende vraag aan ons, vul het contactformulier in. Wij zorgen ervoor dat we dezelfde dag nog reageren.

Stuur een bericht